понедельник, 24 марта 2014 г.

Як навчитися розмовляти англійською мовою


Чи можна без зубріння вивчити що-небудь? З дитинства нам не раз доводилося чути - головне не зазубрити напам'ять, а зрозуміти, про що йдеться в тексті підручника чи в розмові вчителя, і тоді все само собою запам'ятається. Але одна справа - чути, а інша - дотримуватися цього простого і дійсно працюючого правила.
Чи доводилося вам замислюватися, що знання, які отримує учень, лише маючи намір зрозуміти до кінця щось, настільки ж міцні, як і ті, які учні намагаються запам'ятати? Можливо навіть перші міцніше останніх.
Отримані таким шляхом знання можуть належати до будь-якій області - від домогосподарства до астрофізики. Звичайно, і англійська мова входить до цього списку. Тобто, навіть англійську мову можна вивчити без зубріння - достатньо лише гранично ясно розуміти, про що говориться на уроці, у тексті, про що каже співрозмовник. 




Чим небезпечне нерозуміння?
Звичайно, помилкова сором'язливість тут не товариш. І кивання головою там, де слова сусіда по парті чи викладача залишилися незрозумілими, до добра не доведе. Зате відкритість і готовність уточнити будь-яке погано почуте слово - ось це відмінний рецепт, що працює на 100%.
Іноді навіть стає дивно, як можна пропустити те, що недостатньо ясно. Проте людство до цих пір живе в міфах та легендах. Які виникли тисячі років тому, які культивуються засобами масової інформації протягом останніх десятиліть.
Результат - люди часто готові погодитися навіть із самими дивними доказами і миритися з самою неясною інформацією, неймовірним чином добудовуючи те, що не було ясним і зрозумілим.
До речі, звідси ж ростуть корені пліток і чуток. Інформація спотворюється при сприйнятті і передачі, і чим більше ланок у ланцюзі, тим менше достовірного в тому, що повідомляється.
Як домогтися розуміння?
Але чутки чутками, а ми повернемося до проблем вивчення англійської. Виходить, тисячі вчать англійську, і кожен переводить свої думки неточними відповідностями з іноземної, потім до того ж обмінюється цим неточним перекладом з іншими. Дивно, як люди після цього взагалі здатні розуміти один одного! Як з цим боротися?
Найпростіший спосіб - уявити, що все, що сьогодні розбирається на занятті, треба буде передати друзям і близьким, - треба буде навчити їх, або відзвітувати про заняття. Тоді інформація стає більш цінною, і кожне нерозібране до кінця слово або речення вимагає зупинки і більш глибокого розуміння.
Приклад з життя
В одного студента були проблеми з освоєнням матеріалу стандартних уроків англійської. Не дуже добре розуміючи, як читаються слова, він весь час вигадував свої способи прочитання англійських слів. При цьому, працюючи з сусідом по парті, він не раз чув правильне прочитання цих слів і дивувався їм, як новим.
Звичайно, розширення словникового запасу не могло йти таким шляхом, і тоді брат студента попросив кожного вечора розповідати йому про минуле заняття з англійської мови. Отримавши пару питань про читання і значення слів, студент і сам став перепитувати викладача, коли щось залишалося для нього не до кінця зрозумілим. Результат - іспит був зданий на 80 балів із 100.
Краще рішення
Але, звичайно ж, краще рішення - привчити себе до перевірки інформації на "якість". Якщо ми хочемо харчуватися збалансовано, і носити одяг з натуральних тканин, так чому ж інформація, яку ми запам'ятовуємо або обдумуємо, повинна бути "другосортною"? Будь-яка інформація, якій довіряє людина, повинна бути гранично зрозумілою, і точною. Відбираючи те, що зрозуміло, і уточнюючи те, що здається незрозумілим, можна досягти дивовижних результатів у навчанні. І у випадку з англійською мовою достовірне джерело - викладач або словник - має бути поруч, щоб бажання уточнити або дізнатися щось не зникло, так і не встигши принести радість!
Всі хочуть вчитися!
Не секрет, що потреба в інформації, в знаннях та вміннях у людини розвинена настільки ж сильно, наскільки розвинена потреба в їжі і даху. Усім без винятку подобається дізнаватися нове, вчитися і передавати свої знання.
Тільки у кого-то завдяки щасливому збігу обставин ця потреба підкріплювалася якісною, перевіреною та зрозумілою інформацією. І тому все, що дізнавався учень або студент, було йому зрозуміло і радувало його.
А комусь дісталася неперевірена, незрозуміла і неякісна інформація, яка лише заплутує і відбиває будь-яке бажання пізнавати щось нове. Невміння перевіряти її і робити «придатною» для обробки та запам'ятовування породили й ще один міф - про те, що є люди, нездатні до навчання.
Правильна англійська
Але всім без винятку дітям подобається дізнаватися нові слова своєї мови, і це показує, що навчатися подобається всім. А подобається у рідній мові - значить, подобається і в іноземній, треба тільки вміти знайти правильний підхід до вивчення мови.


1 комментарий: